Finally got galaxy s2

Daz

Former Staff
Senior Member
word of advice... turn everything off that you dont use.... or you will be charging ure battery everyday
 

Daz

Former Staff
Senior Member
anything u dont or wont use.. delete it...it will kill ure battery...had mine for 8 months and even tho its a great fone... battery life is dire...
 

Matt

Administrator
TBH, my HTC is the same. I have to turn most things off to make the battery last a full 24 hours.
 

Matt

Administrator
Not sure what version of Android it has, but on mine, I turn off wifi and gps when I don't / can't use it. For example, I turn off wifi at work, as there is no need for it to be connected, and I re-enable it when I get home again.
 

stu-2.2-sri

Senior Member
My version is 2.3.4 gingerbread
Try firmware it via Samsung but it already latest update so have see a ice cream sandwich 4.0.3 version mmhh how easy to do tat ??
 

guy 27

Senior Member
Try easy battery saver from google play. I can get 2 days charge with it on Intelligent mode and my dad who doesn't really use his has got 5 days.
I'm loving my s2. Wish I had moved from apple sooner.
 

Daz

Former Staff
Senior Member
just upgraded the firmware on mine... android ver 4.0.3 . build IML74K.XWLP3. think it cud be ice cream thingy me bob....set all the crap bk on me fone.. had 20 mins deleting it all...
 

herb-16v

Regular Member
just upgraded the firmware on mine... android ver 4.0.3 . build IML74K.XWLP3. think it cud be ice cream thingy me bob....set all the crap bk on me fone.. had 20 mins deleting it all...
you on pay & go? how did you get it?
 
Top